Cirkus, Gøgl og Artisteri

Fra grundviden til forestilling

Kom med i manegen med klovnen JoJo, hvor I får lov til at prøve forskellige cirkusdicipliner. Lær at gå på stylter, at jonglere, køre på ethjulet cykel, at klovne, gå på line, være fakir, akrobat eller udbryderkonge.

Cirkus skole

Formål med at anvende cirkus i undervisningen:

Arbejdet med cirkustemaet rummer mulighed for at stimulere barnets udvikling på en række områder, f.eks. motorik, kreativitet og evne til at udtrykke sig.

Dette kan styrke den psykiske udvikling generelt, og det er en anvendelig metode i forhold til alle børn, som en almen pædagogisk metode. Men i forhold til de børn som er sværere at nå pædagogisk, kan cirkus være en genvej, fordi aktiviteten i høj grad tager udgangspunkt i barnets egen oplevelsesverden, og fordi børnene og de voksne arbejder sammen om noget positivt og konkret.

…Du vil prøve ting du aldrig har drømt om, opnå mål du ikke havde regnet med at opnå og lære ting du aldrig vil glemme.
At tage del i cirkusaktiviteter er en sjov måde for folk at udvikle vigtige færdigheder som kan bruges i mange sammenhænge, ikke kun cirkus.
I en atmosfære af skæg og ballade, kan de opleve nye måder at lære på, blive bedre til at kommunkere og udvikle stærkere gensidig støtte, samt respekt for hinanden.

  1. Det opbygger selværd og selvsikkerhed
  2. Det udvikler sammenhold og teamwork
  3. Det tillader mænd og kvinder i alle aldre at udvise lighed
  4. Det involverer både højre og venstre del af kroppen og hjernen lærer hurtigt nye indlæringsmønstre
  5. Det hjælper mennesker med at overvinde frygt, reagere på det uventede og springe ud i den næste store udfordring med selvsikkerhed

Vores primære formål

  • Gøre det til en oplevelse indeholdende teambuilding, læring og kommunikationsteknikker.
  • Aktivt etablere en kultur af tillid mellem kollegaer.
  • Skabe et miljø, hvor deltagerne kan skabe forbindelse og nye relationer.
  • Inspirere den enkelte person til at nyde oplevelsen, have det behageligt og være i en atmosfære af følsesmæssig- og fysisk sikkerhed